OALT

Jasper Diekema jf.diekema at WANADOO.NL
Tue Oct 8 12:20:31 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hallo Lijsters,

Ik zou graag eens willen peilen wat hier de meningen zijn over de OALT oftewel
het onderwijs in Allochtone Levende Talen. Zoals sommigen onder jullie weten is
de discussie verdeeld, de mensen uit het werkveld vinden dat het moet blijven
bestaan en de politiek vindt dat het afgeschaft moet worden. Zelf ben ik van
mening dat de resultaten goed lijken, uit verschillende onderzoekjes en
geluiden is gebleken dat Allochtone door dit concept sneller Nederlands leren.
Voor de duidelijkheid: OALT houdt in dat vanuit de eigen taal van de allochtone
burger wordt getracht Nederlands te leren.
Ik hoop op wat feedback hierop. Nogmaals, zelf ben ik van mening dat de OALT
behouden moet blijven omdat het mijns inziens echt kan bijdragen tot een betere
inburgering.

Groet,
J.Diekema

 Nieuw: Wanadoo ADSL Lite voor 27,95 euro per maand!

 Meer informatie: http://www.wanadoo.nl/adsl