[RE: Melkertbanen (was: Peilingen 4 oktober 2002)]

Tue Oct 8 12:10:53 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart schreef:

> [...]

Ik herinner mij nog dat ik samen met andere studenten indertijd veel van
deze gevolgen ook "voorspeld" heb als mogelijke gevolgen. Een motie om
bedrijven meer verplichting op te leggen indien ze iemand willen aannemen
voor een "produktieve"  Melketeer (na 1 jaar) heeft het toen niet gehaald
(tenminste hier in grunn niet). Dat had in ieder geval gedeeltelijk het
"misbruik" kunnen voorkomen. indien iemand "uit" kan dan niet na een jaar
nieuwe subsidie en ene ander iemand maar dan verplicht ook je melketeer
aannemen. Natuurlijk was over dit stringent beleid te praten :-) Maar het
idee was om te voorkomen dat bedrijven roulerend gebruik gaan maken van
goedkope krachten. Of zoals Bert bakker aangaf een echte concierge aannemen
(omdat ze kennelijk de functie ineens wel belangrijk vonden)  naast de
Melketeer.

Groet Joris van den Wittenboer