Opties

Jaap Brand jajbrand at YAHOO.COM
Mon Oct 7 16:37:31 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hoi,
Ik zal mezelf wat verduidelijken. Ik ben zeker niet van mening dat je je afkomst moet verloochenen om de kiezers aan je kant te krijgen. Zoals gezegd: dat is ook niet nodig, want er zijn meer dan genoeg mensen die de standpunten van D66 ondersteunen, noch is het wenselijk. Het enige wat ik voorstel is het volgende:
Bij D66 lopen een hele hoop intelligente mensen rond. Stel dat een deel van die mensen zich puur zou buigen over de vraag: hoe verkopen we D66, dan kan de rest de idealen uitwerken in concrete plannen en klaarleggen om geimplementeerd te worden.
Met de "punten die minder dicht bij D66 ligen" bedoel ik dan bijvoorbeeld het promoten van D66 als de vernieuwings beweging die zij is (was?). Reclame maken voor het "merk" D66, om af te komen van het huidige imago van een uitgeblustte oude ballen tent. Zoals Henk Vreekamp contateert: Men ziet D66 als een oude-lullen-partij, die bijna geimplodeerd is en dus de stem niet waard. We moeten de kiezer laten zien dat dat niet zo is. Dat D66 nogsteeds de vernieuwing betekent waar ze voor is opgericht. En dat doe niet alleen door goede ideeën te hebben en moties in te dienen. Dat doe je door je produkt te verkopen.
Jaap Brand
REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bravo Hein!,
Alleen heeft Jaap natuurlijk wel een punt als hij vaststelt (duidt!!!) dat
kiezers D66 gewoon niet 'zien' de laatste tijd en denk ik dat
"communicatie-aandacht" toch echt zolangzamerhand hoger op partij's
prioriteiten lijst geplaatst moet worden -uiteraard zonder eigen verraad-
opdat invloed door meer zetels weer groter wordt.

Met de D66 realiteits-nuance zit het voor ieder weldenkende kiezer wel goed
(en daar hoeven we vlg. mij ook niet al de partij-bons-of welwillende
leden-energie in te steken).

m.vr.gr.,
Gerard