Opties

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Mon Oct 7 12:07:21 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 02:55 07-10-2002 -0700, Jaap Brand wrote:

>Ik kies er voor om eerst invloed te vergaren, desnoods met punten die minder dicht bij D66 staan, om wanneer er invloed vergaard is onze idealen te kunnen verwezelijken

Waarde Jaap, welke punten heb je op het oog?

(ps: de geschiedenis van grote politieke partijen en bewegingen heeft aangetoond dat juist deze licht opportunistische aanpak -eerst macht vergaren met alle middelen, dàn pas doen wat je écht wil doen-  kan leiden tot politieke corrumpering. De communistische partijen van Het Oostblok zijn er een dramatisch voorbeeld van. Maar ook de PvdA alhier kan je in haar historie regelmatig zien wegglijden. Denk ook aan de strijd tussen reformisten en revolutionairen in de jonge sdap. Dus mijn vraag: hoever mag je jezelf "verraden" om je jezelf niet te hoeven verraden. Zou het niet zo zijn dat sterk op je eigen identiteit blijven staan uiteindelijk meer kracht uitstraalt en meer kiezers overtuigt?).