Journalist aangevallen in LPF vergaderkamer

Sun Oct 6 09:28:17 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Henk,

Een goed voorbeeld van de falende zelfhobby-journalistiek van de publieke
omroep e.a. in casu het journaal gaf Marcel van Dam gisteren in Het
Lagerhuis tegen de de ene onzin na de andere uitliegende geitensok die dat
journaal vertegenwoordigde.
Vijf maal toonde het journaal het vrouwelijke en zenuwachtige loopje van
volksvertegenwoordiger Winnie de Jong naar haar maidenspeech. Haar gesproken
woorden over de uitbreding van de Europese Unie werden genegeerd, want
"niet-relevant" (voor de geitensok of het volk?). De tekst kende de
journaalman helemaal niet. Marcel wel, en die was (ook volgens Marcel van
Dam) zeer relevant voor het volk, ook al gezien de enorme acties alreeds in
deze van politie en justitie bijvoorbeeld in Amsterdam. Winnie zei dat er
miljoenen en miljoenen straatarme en kansloze burgers o.a. zigeuners in de
Oosteuropese landen zijn die weinig andere bestaansmiddelen hebben dan
criminaliteit (werkloosheid in Bosnie hoorden we gisteren: 60 %). Zij
verwachtte wat nu alreeds gebeurt dat zeker met de eenwording nog heel wat
van deze mensen hier (noodgedwongen gezien hun kansloze bestaan) het leven
onveiliger zullen komen maken.

De journaalman, betrapt op de ene na de andere geitensokleugen (zelfs
excuusverklaringen met gebeurtenissen die pas achteraf gebeurden) over hun
door Marcel fijntjes ingewreven wanbeleid, werd al roder al roder, ik bedoel
letterlijk en niet linkser, en werd uiteindelijk met zijn kutsmoesjes (hij
zocht zijn heil uiteindelijk tot voetbalagressie) weggejoeld door het
Lagerhuis-publiek.

Ongelooflijk dat zo'n sukkel van ons belastinggeld zo amateurtistisch onze
publieke omroep en nieuwsvoorziening mag verkrachten.
Dat bedoelde Pim nou bijvoorbeeld met zijn Linkse Kerk, en ik waardeer het
zeer dat Marcel van Dam zich niet schaamt tot voortschrijdend inzicht te
zijn gekomen, en die Linkse Kerk gisteren zo een linkse directe gaf en het
zo duidelijk voor de vermeend domme en rechtse Pim-adept Winnie opnam.
Hulde, Marcel van Dam!

Fritz van Rikxoort