Peilingen 4 oktober 2002

Michiel Scheffer D66 mrsch002 at PLANET.NL
Sat Oct 5 17:45:15 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Peter,

Daar kan ik het alleen maar over eens zijn, de overheid is maar al te vaak
zeer onbetrouwbaar en zet slachtoffers in een bureaucratische tang om hun
gelijk te krijgen of schade te krijgen. Mijn buurman slachtoffer Bijlmer en
slachtoffer Flora zit al tien jaar te procederen.

Juist de onbetrouwbaarheid van de overheid brengt mensen er toe allerlei
oorzaken elders te zoeken, terwijl daar de krux zit; Een overheid die door
de politiek (of de burgers) wordt opgezadeld met een te hoog ambitiniveau
met te weinig middelen en dat binnen een keurslijf van procedures en rigide
arbeidsvoorwaarden.

Niet voor niets heeft D66 een agenda voor een nieuwe overheid; de LPF mag
hem van ons overnemen maar als campagne item kwam het niet over. De meeste
nederlanders gingen achter Fortuyn aan die een kleinere overheid beloofde
maar met ene hoger ambitieniveau.

Michiel Scheffer