A come back for Fortuyn

Sat Oct 5 11:45:59 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Fritz van Rikxoort <fritz at rikxoort.demon.nl>:
>Jee Marc,
>Lachen zeg. Je kan zo onbezoldigd redacteur worden van PIM (politiek
>incorrect magazine).

 Merci. Mag ik dan ook wokken met Wouke ?

>Wanneer verschijnen de interviews met de andere wel-hypocriete
>bananenrepubliekers, zoals Melkert, of zijn die door hun verhullende
>hypocrisie juist niet interessant zolang ze nog leven, noch daarna?

 Het erge is dat niemand in een dergelijke grappen geintresseerd zal
 zijn. Melkert is daarvoor veel te saai, met Fortuyn kan men spotten
 omdat hij allesbehalve saai was en van die rare stopwoordjes had
 ('meneer' dit, 'meneer' dat, 'meneer' zus, 'meneer' zo, 'hoe komt U
 erbij ?') - tik dat een paar keer in en je hebt vanzelf al iets For-
 tuynistisch. Bovendien beluistert men zovaak het 'wat zou Pim hier
 van vinden ?' dat het wel een grappig effect heeft om Pim het alsnog
 allemaal te laten toejuichen.

 Jaap Brand <jajbrand at yahoo.com> over de LPF:
>Waarom komt het grootste deel van politiek Nederland dan nog steeds
>niet verder dan het REAGEREN op deze mensen? Het is tijd om ZELF
>initiatief te nemen, om ZELF de agenda te bepalen, om problemen te
>brengen.

 Eigenlijk is het nog erger: zelfs van 'reageren' is nauwelijks sprake.
 De politiek in Nederland verkeert in een crisis; juist om die reden
 kreeg zo'n snoeshaan als Fortuyn een kans.

 Het wachten is op een nieuwe generatie (en niet op vernieuwing), op
 mensen die weer met een nieuwe blik kijken naar oude dingen.