Keiharde mensenhandel buschauffeurs (2)

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Thu Oct 3 11:16:04 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Herman,

Mijn "ideologie" om een en ander op te merken is een meta-analytische: ik
signaleer dat veel belanghebbenden kennelijk niet beseffen vanuit welke
grondgedachte zij opereren.

In dit geval gaat het om neoliberale bestuurders (in het parlement ditmaal)
die een onevenwichtig besluit hebben genomen, namelijk hoofdzakelijk het
belang van de ondernemer hebben gediend. Een soort maximalisatie van de
privatisering (namelijk inclusief werkvee) om toch maar vooral die
privatisering te laten slagen.

Het ideologische is dus de absolute en eenzijdige belangenbehartiging van
politici, ook die in D66 dus. Door hierop nadruk te leggen proberen de
vakbonden van hun kant hun eigen foute opstelling door retorisch
"extremisme" ('dit is slavernij') te verdoezelen.

Mijn sanctie op deze ondemocratische gang van zaken: de belangrijkste
politici in deze in het openbaar in een stadion verwurgen (er zijn vast nog
wel wat Chileense adviseurs in het land gezien het open asielbeleid, anders
een Afgaanse generaal alhier), en de vakbondsleugenaartjes uithongeren in
het weiland naast onze Fries Peter Bos. Dat is wat daadkrachtiger dan al
die flauwe dreigtelefoontjes, kogelbrieven, apostolische veganisten en
kromzwaarden zwaaiende ingeburgerde imams.

Schuldige politici kunnen aan de straf ontkomen door zelf als beul op te
treden. Dus Bert Bakker kan eventueel in leven blijven. Zeker als hij
tegelijk uitzoekt of genoemde arbeidsconstructies als bij de buslicensies
ook voorkomen bij de uitverkoop van andere staatsbedrijven en daar
vervolgens rake Kamervragen over stelt. Of is lafheid de ideologie van D66?

Je basaal denkende,
Henk Vreekamp, Utrecht.