A come back for Fortuyn

Thu Oct 3 11:20:17 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Interview met 'come back kid' Fortuyn
-------------------------------------

Pielemuis: Welkom meneer Fortuyn in onze uitzending... we zijn blij dat
  U zich even uit de eeuwige darkroom heeft weten vrij te maken.

Fortuyn: Nou dank U wel ! Tja, het viel deze keer niet mee. Maar 't is
  zoals U zegt - het werd inderdaad wel eens tijd dat ik weer eens langs-
  kwam bij U in deze gezellige studio, meneer Pielemuis. Helaas kan ik
  er deze keer niet 'life' bij zijn...

Pielemuis: Meneer Fortuyn, we kunnen er niet omheen... wat vind U van het
  opereren van de LPF sinds U verscheiden ?

Fortuyn: Prima meneer ! Ik ben zeer in m'n nopjes. Geen saai gedoe meer
  binnenskamers. Gooi alles maar op straat, kijk wie er dan op afkomt en
  trakteer de onverlaat op een kaakslag. Dat is precies wat ik altijd
  bedoeld heb. Bravo Tweede kamerfractie van de LPF !

Pielemuis: En dat twee maal stemmen van die fractie ?

Fortuyn: Wat wil U meneer Pielemuis ? Wij zijn twee maal zo democratisch
  als alle andere partijen...

Pielemuis: ...het heeft anders twee van Uw aanhangers de das omgedaan.

Fortuyn: Ach, wat overdrijft U nu weer, meneer Pielemuis. Nu zijn er
  TWEE fracties die mijn gedachtengoed uitdragen...

Pielemuis: ...en die elkaar bestrijden...

Fortuyn: ...maar ik ben het ook lang niet altijd met mezelf eens...
  Ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg maar ik weet lang niet altijd
  wat ik doe...

Pielemuis: ...net als het LPF-bestuur ?

Fortuyn: Wat zegt U daar nou weer ? Meneer Pielemuis, is U soms iets
  ontgaan ? Beseft U wel dat wij een fantastisch bestuur hebben ? Weet
  U wat ik zou willen ? Dat die andere partijen net zo'n goed bestuur
  hebben als wij van de LPF. Maar ja, toekomstmuziek. Daar kan je een
  eeuwigheid op wachten.

Pielemuis: U bent tevreden op alle punten ? Het gaat toch niet zo goed
  met de LPF ? Wat moet de kiezer daar wel van denken ? De LPF staat op
  zo'n 6, 7 zetels...

Fortuyn: ...tja, het lijkt D66 wel. Ach meneer Pielemuis, U moet niet zo
  zwart-wit denken, de kiezer vindt zoiets prachtig ! Zet de spot er maar
  op - als U mij maar in het donker laat zitten.

Pielemuys: Iemand die en in het donker en in de spots zit is Volkert van
  der G. Wat vindt U nu van zo iemand ? Wat dacht U toen hij daar plotseling
  voor U opdook in Hilversum ? Wat ging er door U heen ?

Fortuyn: Nou da's ook een vraag ! Wat dacht U nou dat er door me heen ging ?
  Of meneer Volkert soms de vorige dag een fles Beerenburg naar binnen
  zou hebben gewerkt ? Die meneer Volkert is een volstrekt oninteressante
  meneer. Ik moet U zeggen, meneer Pielemuis, ik heb medelijden met de
  functionaris die meneer Volkert met z'n vruchtensapjes de hele dag in de
  gaten moest houden. Mij zouden ze nooit voor z'n job hebben kunnen
  strikken. Ik kijk wel uit.

Pielemuis: Een job waarvoor U zich wel heeft laten strikken is het lijst-
  trekkerschap van de LPF. Heeft U daar nu niet eeuwig spijt van ?

Fortuyn: Meneer Pielemuis, thans is alles voor mij eeuwig ! Maar betreuren...
  weet U wat ik inmiddels een beetje betreur ? Dat ik in Uw domme TV-pro-
  gramma'tje zit ! Waarom stelt U van die domme vragen ? Zijn er sinds 6
  mei dan geen mooie boeken verschenen ? Leest U wel eens een boek, meneer
  Pielemuis ? Neen, dat zal wel niet,... Weet U wat, ik ga nu weg, ik keer
  weer terug naar Italie, ik heb hier echt geen zin aan !

  [Boem - deur slaat dicht]

Pielemuis: Kijkers, sommige mensen veranderen nooit, dood of levend. Dit
  was Pielemuis, goedenavond.