Genieten ondanks populisme

Tue Oct 1 15:02:21 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Aris B. <B.Aris at TK.PARLEMENT.NL>:
>D66 Afkalven? HOEBEDOELU? Ok, in de peilingen valt de zevene partij van dit
>land, wier inbreng bij de Algemene Beschouwingen van het scherm verdween
>omdat het in Hilversum half zes 'smiddags was, is een zeteltje teruggevallen.

 Maar dat is toch niet zo best als er LPF-zeteltjes te verdelen zijn ?
 Als er zo'n 1 LPF-zetel naar D66 is gegaan (toch geen al te irreeele aanname)
 dan is D66 dus TWEE zetels gezakt op eigen kracht. Terwijl de partij al
 zo laag staat in de opinie-cijfers.

>Wij hoeven ons dus niet met (overigens vaak voor D66 typerende)
>Procedure-debatten bezig te houden als de PvdA nu wel doet, of eerst de

 Ik vind dat de PvdA het heel goed aanpakt. Iets als het rapport de Boer
 zou D66 niet misstaan. Mij bekruipt keer op keer de gedachte dat D66 nog
 steeds met Paars bezig is en niet omkijkt naar wat er thans allemaal ge-
 beurt en hoe men daarin z'n weg moet vinden. Lachen om de LPF is leuk
 maar daarbij mag het niet blijven. Er zullen nieuwe Pimmen opstaan en
 wanneer dat gebeurt, dan dreigt D66 daarop geen antwoord te hebben, dan
 is de partij nog bezig te 'vernieuwen'...