Pro Ratelband

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Nov 30 13:41:16 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 22:20 29/11/2002 +0100, Ad Huikeshoven wrote:

>Maar ja Hein, om bij de huidige media
>enige aandacht te genereren is het kennelijk nodig om minstens zo hard
>te schreeuwen als Ratelband.

Dat klopt, maar dat kan je die man niet verwijten. Die is zoals hij is, en als in de huidige mediacratie (televisiecratie) het nodig is een show op te voeren, dan moet je dat die show-gevers niet verwijten maar de machten die de mediacratie veroorzaken. Overigens zag ik gistermorgen ons eigen Thom ook op een commerciele zender zijn best doen: je kan er toch niet onderuit.

> En Balk heeft gelijk als hij gezegd zou hebben dat het journaille meer in oplagecijfers geinteresseerd zijn dan verantwoord politiek bestuur

Dat is ook de opdracht van het journaille. Ten slotte maakt die een commercieel product. Dat mogen we nooit vergeten. Wat kiezers zijn voor D66 dat zijn kijkers voor een omroep.