LR forum tekstje

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sat Nov 30 08:50:55 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Karst,

Je vertrouwen in de rechter is wel erg groot. Vorige week vonniste een
rechter tweemaal in twee dagen tegengesteld over het wel of niet
verschijnen van zakenmagazine Quote. En de wijze waarop de Hoge Raad met de
multicult is omgegaan, duidt ook op pro-separatisme. Kortom, grondvragen
kun je beter buiten de Grondwet om regelen, als het aan de rechterlijke
macht ligt.

Laten we nu eindelijk eens beseffen dat de jurrristen slechts een beperkt
domein van onze maatschappij vormen met inderdaad generalistische
pretenties. Maar daartoe is hun opleiding absoluut ontoereikend
(HBO-niveau). Dus, wie wil schelden mag van mij. Negeer die rechters maar,
juridisering maakt van de samenleving een ijsberg. Ik heb liever een
knapperig vuurtje en een helder verstand.

Henk Vreekamp, Utrecht.