Balkenende 2 op 't Bordes...

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sat Nov 30 08:38:18 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Marc,

Een kabinet met Peppi en Kokki en Tsjakka?

Ik denk toch dat je iets te hooghartig denkt over onze burgerlijke of
revolutionaire politici. Zelfs zij kunnen tot leren in staat zijn. Een
tweede LPF-grap zal ons wel onthouden worden. Na treurnis (aftreden Paars-2
om Srebrenica) en kermislol (al wat de Fortuynisten ons boden uitgezonderd
de JSF), zal er wel weer serieus geregeerd worden, verwacht ik. Wat ik al
vreesde, behoort tot de mogelijkheden: een zware verliezer als D66 kan een
kabinet aan z'n meerderheid helpen - een wens van Zalm, zo las ik in mijn
gedrukte bladen. En zelfs een Boris van der Ham wil niks definitiefs zeggen
over die mogelijkheid.

Het zou dapper zijn en duidelijk als we in ieder geval de VVD niet lusten.
D66 is al voldoende naar rechts getrokken door Paars-2.

Henk Vreekamp, Utrecht.

Zonder interfiltter blijft u scherp en gezond.