LR forum tekstje

Ad Huikeshoven adhuikeshoven at WANADOO.NL
Fri Nov 29 21:43:59 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik,

Beste jongen, daar reageerde de Graaf helemaal niet op. Hij reageerde op
ondere andere het voorstel van Fortuijn de grenzen te sluiten voor
islamieten, op het door de Volkskrant op de voorgaande geplaatste
(misplaatste) suggestie dat Fortuijn zou pleiten voor afschaffing van
artikel 1 van de grondwet en de Graaf reageerde met Anne Frank misschien
ook wel omdat Fortuijn zich beriep op Voltaire en voor als je het nog
niet wist was Voltaire in zijn tijd nadrukkelijk bekend als uitgesproken
anti-semiet.

Een uur voordat de Graaf in zijn speech op die bewuste tweede zaterdag
in februari zijn uitspraken deed zat ik op het politiebureau aan de Jan
Hendrikstraat in Den Haag, met het artikel in mijn hand. De beambte
achter de balie was van mening dat een aanstaand politicus die
uitspraken in de krant laat zetten zoals Fortuijn die dag had gedaan er
verstandig aandeed om onder te duiken. Niet voor een paar dagen, maar
voor een paar weken. En helaas kon de politie geen assistentie leveren
de veiligheid van Fortuijn te beschermen, vandaar de uitspraak dat ie
beter een paar weken kon gaan onderduiken.

Maar, om met Van Amerongen te spreken - de held van liberaal links die
stierf tijdens de verkiezingscampagne 2002 waar de LPF niet het respect
en het fatsoen voor kon opbrengen de campagnetoon te matigen - over de
doden niets dan goeds.

Met vriendelijke groeten,

Ad Huikeshoven
Vondelstraat 33