Kloof tussen burger en overheid oplossen?

Bart Meerdink bmeerdnk at TELEKABEL2.NL
Tue Nov 26 14:11:56 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ja, John, daar gaat het om:  kunnen we het zo goed maken dat zo'n
platform ook een succes wordt? Zoveel aardige ideeen verzanden.

Maar ik denk dat ik essentie heb: selectiviteit. Dat wordt op dit moment
toch wel node gemist. Tijd is kostbaar en moet nuttig besteed worden.

Dus: effectief gebruik van steekwoorden (beschikbaar in drop-down
lists), zoeken, de mogelijkheid om in te zoomen op onderwerp, regio,
tijdvak, gesprekspartners, 'buddy's', de door velen gewaardeerde
bijdragen en deelnemers.

Ook: gemakkelijke mogelijkheden om gericht commentaar te leveren, alerts
te plaatsen, te verwijzen naar significante stukjes tekst elders.

Snel werken op alle mogelijke manieren bevorderen door tooltips, evt
popups, evt annotaties, supersnelle navigatie. Hoe makkelijker en
sneller en betrouwbaarder het werkt, des te groter de kans op doorbraak
naar succes.

Ik zal me toch eens tot echte activiteit zetten voor versie 0.0.0.1 :-)

Bart Meerdink