LN-Teeven-Ratelband

Sat Nov 23 23:10:58 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Andre en Ad,

Ik respecteer jullie beider mening, en die van Roel, maar ik wijs erop dat
jullie beiden aan eerdere opvattingen refereren en die in een later
electoraal kader plaatsen,
waarbij het gevaar waaraan Volkert refereert bij zijn motivering voor zijn
bekende moord, niet bestaat uit het behalen van slechts een minderheid van
stemmen en zetels, nog verzacht door de vooraf getoonde bereidheid samen te
werken met andere democratische partijen en prominente zachtaardige politici
uit nog meer andere democratische partijen,
maar uit het, vooral door gezaghebbende concurrerende politici opgeklopte,
schijngevaar van alleenheerschappij en racistisch geweld en/of volkerenmoord
e.a.

De laatsten gebruikten steeds bewust de term gevaarlijk in relatie tot de
tweede wereldoorlog, alsof zelfs als die zware beschuldigingen al waar
zouden zijn, de grote meerderheid van andere democratische partijen alsdan
lijdzaam zouden toezien of volgen.

In hoeverre Volkerts late verklaring op waarheid berust, of alleen
strafvermindering beoogt door zijn daad door een rechter te begrijpen te
plaatsen in het kader van een breed gevoeld maatschappelijk onbehagen, dat
nota bene door bijna alle gezagsdragers eensgezind breed en verzekerd werd
uitgedragen, weet ik natuurlijk ook niet.

Fritz