Nawijn & Doodstraf

Joost Wery jcwery at HOTMAIL.COM
Thu Nov 21 16:12:22 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

We kunnen inderdaad met 2x 2/3 meerderheid art 114 van de grondwet wijzigen,
maar daarmee ben je er nog niet. Je handelt in strijd met het EVRM zodra je
de doordstraf daadwerkelijk op zou leggen. Je zou dan dus eigenlijk dit
gehele verdrag op moeten zeggen. We zouden dan ook enorme problemen met de
EU krijgen, omdat het EVRM geldt als inspiratie voor de grondrechten zoals
die binnen de EU worden gewaarborgd. De moeilijkheden die Oostenrijk had
binnen de EU, zijn niets vergeleken met de ellende die wij over onszelf
afroepen als wij het EVRM niet meer onderschrijven.

Joost Wery

>From: "Mark Giebels" <mark_giebels at hotmail.com>
>To: Herman.Beun at yucom.be, D66 at nic.surfnet.nl
>Subject: RE: Nawijn & Doodstraf
>Date: Wed, 20 Nov 2002 14:09:48 -0800
>
>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>Het blijft een semantische discussie, het zij zo. Ik heb niks tegen een
>debat over de doodstraf (in tegendeel), slechts tegen besluitvorming
>erover.
>Is het debat zonder besluitvorming zinloos? Verre van dat vind ik.
>
>Ik vind dat zelfs
>
>Die vat ik niet.
>
>Zelfs als je stelt dat een

> [...]

Surf voor nieuws, fileinformatie & entertainment naar MSN
http://www.msn.nl/intmap/default.asp