Tactisch stemmen?

Hans Hulst hans.hulst at PLANET.NL
Tue Nov 19 14:26:59 CET 2002

Henk van Lingen schreef:

>  Wat is er tactisch aan PvdA stemmen?? Thom heeft op het congres
>  ondubbelzinnig gezegd dat wij het Strategisch akkoord niet aan een
>  meerderheid zullen helpen. En een kabinet D66-VVD-CDA lijkt mij, ook
>  met een ander akkoord, vrijwel uitgesloten. Dus tactisch PvdA
>  stemmen is onzin, je lijkt Benschop wel (zie mijn stukje over
>  dit onderwerp van 5 mei: http://henk.vanlingen.net/opinie/benschop.php )

Ik denk niet dat D66 in welke coalitie dan ook terecht zal komen. De enige manier om te verhinderen dat VVD en CDA rustig doorregeren is te zorgen dat PvdA, SP en GroenLinks genoeg massa krijgen en CDA en VVD in de twee maanden die ons resten nog een stapje terug moeten doen.

Overigens schreef ik dat ik het overwoog... Wellicht kom ik nog tot bezinning ;-)

Het heeft ook iets te maken met teleurstelling. Op mij maakt het D66 van Thom de Graaf geen frisse, creatieve indruk. Braaf en ingekapseld door de Haagse mores. Zoals ik al schreef is het tijd voor een guerilla-achtige verkiezingscampagne. Een tijdje terug ging het op deze lijst over de Loesje-aanpak. Waarom is er geen groepje van drie/vier man die pakkende leuke slogans heeft verzonnen waarmee de komende maanden Nederland kan worden doordrenkt? Zwart wit posters op goedkoop papier kosten niets (en er is vast ergens een potje voor) Dan is er alleen nog wat coordinatie nodig en een bataljon plakkers. Dit laatste avontuur willen de JD-ers vast aangaan.

Ben zelf actief als copywriter schuine streep journalist. Zou vanuit die achtergrond zeker een bijdrage kunnen leveren. Andere geinteresseerden? Mail me dan even off-list. Dan kunnen we misschien snel een klein slagvaardig clubje in elkaar zetten.

Groet,

Hans Hulst