Tactisch stemmen?

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Tue Nov 19 13:20:33 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Tue, Nov 19, 2002 at 11:49:24AM +0100, hans.hulst at planet.nl wrote:
  :
  : Om kort te gaan: ik zie het zwart in. Sterker: ik heb sinds het bereiken
  van de kiesgerechtigde leeftijd altijd D66 gestemd. Ik overweeg nu een
  tactische stem uit te brengen op de PvdA, hoezeer ik ook van deze vervelende
  en azijnzure club walg. Nog eens een rechts kabinet Balkenende is voor mij
  echt een brug te ver.

  Wat is er tactisch aan PvdA stemmen?? Thom heeft op het congres
  ondubbelzinnig gezegd dat wij het Strategisch akkoord niet aan een
  meerderheid zullen helpen. En een kabinet D66-VVD-CDA lijkt mij, ook
  met een ander akkoord, vrijwel uitgesloten. Dus tactisch PvdA
  stemmen is onzin, je lijkt Benschop wel (zie mijn stukje over
  dit onderwerp van 5 mei: http://henk.vanlingen.net/opinie/benschop.php )

  Groeten,

--
|  (o-  Henk van Lingen                     http://henk.vanlingen.net/ |
|  /\   Utrecht                             kandidaat Tweede Kamer D66 |