Nawijn & Doodstraf

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Tue Nov 19 02:31:15 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik wordt zo misselijk van die man.
Kijk, het maakt mij niet uit hoe of via welke weg je je doel wilt
bereiken.
De geschiedenis heeft vele voorbeelden van moordenaars die anderen de
klus laten klaren.

Je kunt ook je positie ook misbruiken om je moordlustige gevoelens bot
te kunnen vieren en zelfs een democratie daarvoor misbruiken.

Welke recht heb je dan nog op leven?

Toch hoeft de minister niet die straf op te lopen die hij zelf voor
anderen overweegt, maar ik vind wel dat hij met onmiddellijke kan
vertrekken.

Waarom zou een Minister (toch ook een Ambt met uitstraling) zich met een
dergelijk zwaarwichtig thema, en zo populistisch een zogenaamd debat
willen orchestreren? Het is niet eens een verkiezingsthema!!!!!

Als je werkelijk begaan bent met het lot van getroffenen van geweld en
vindt dat daarover een debat moet worden gevoerd, dan ga je zeer
omzichtig en weloverwogen te werk.

Maar een debat - en dat opnieuw na 132 jaar? - en dat op grond van eigen
twijfels!!
En wil daar de Nederlandse democratie mee opschepen en Internationaal
een playfiguur!!

Iemand die het in die positie (van Minister) nog niet weet - of openlijk
zijn twijfels uitspreekt - hoort mijn inziens niet in het kabinet
thuis.  In geen enkel trouwens.

Ik vind inmiddels dat we geduld genoeg hebben betoont aan dit type
ongure figuren.
Wat mij betreft onmiddellijk naar huis sturen!!!!

In elk geval uit de regering!

WEG ERMEE!!! Bah . . . .

Henk Elegeert