Nawijn & Doodstraf

fert 6565 fert6565 at HOTMAIL.COM
Mon Nov 18 19:04:22 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste B Aris,

ik had ook niet anders verwacht, politiek gezien kan D66 heerlijk
gebruik maken van deze domme "uitglijer".

Er komt wat lekkere running in het D66 geheel.

getuige bekendmaking plan legalisatie soft drugs, hulde!

en dan onderstaand plan , hulde!

louis de wit
15-11-2002 - De D66-fractie in de Tweede Kamer wil lege kantoorpanden
gebruiken om de woningnood onder studenten aan te pakken. Volgens kamerlid
Boris van der Ham is de nood onder studenten hoog genoeg om een noodplan
studentenhuisvesting te rechtvaardigen.

Van der Ham: "Kantoorwijken zijn spooksteden geworden. Niemand woont er. Het
zou misschien zelfs wel voordelig zijn voor die gebieden als er mensen komen
te wonen."

Op vrijdag 15 november stond in de Volkskrant het bericht dat in Nederland
vier miljoen vierkante meter kantoorruimte leeg staat, ruim 10 procent van
het totale kantooroppervlak. Omdat het economisch niet best gaat, hebben
uitbaters van kantoorpanden moeite deze te vullen. Bank/verzekeraar ING zegt
zelfs dat het zeer de vraag of de kantoren ooit nog vol komen.

Van der Ham heeft minister Kamp van volkshuisvesting gevraagd of deze
kantoren kunnen worden omgebouwd naar woonruimte, bijvoorbeeld voor
studentenhuisvesting. Tot nu toe kwamen alleen oude kantoorpanden daarvoor
in aanmerking. Van der Ham: "Maar wanneer is een kantoorpand oud? Hoelang
moet een nieuw kantoorpand nutteloos leegstaan om een nieuwe bestemming te
mogen krijgen? De nood is nú hoog, als we daar iets aan kunnen doen moeten
we het niet laten."