Stop het zuurpruimen

Bart Meerdink bmeerdnk at TELEKABEL2.NL
Mon Nov 18 11:47:43 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ellen Vunderink wrote:

> Zaterdag waren er dan twee wanklanken. Ik was geschokt door het grote aantal niet uitgebrachte stemmen. Als ik het goed heb gehoord, heeft een kwart van de congresgangers niet gestemd. Ruim 300 mensen die geen gebruik hebben gemaakt van de invloed die zij hadden kunnen hebben!
> Ik vind een blanco stem als protest vrij zinloos, een tegenstem is in mijn ogen vele malen effectiever. Ik heb geen ideëen voor wat je kunt doen met, voor of tegen blanco-stemmers, maar ze moeten niet worden vergeten.

Ik heb opgeschreven, voor de lijsttrekker 1e kamer (met onzekere uitslag)
waren er 46+324+325+331=1026 geldige stemmen, voor de lijsttrekker 2e kamer
waren dat er totaal 976. Mijn hypothese is dat een hoop 'nieuwe'
congresgangers nog wat te onwennig waren. Hoe was dit bij vorige congressen?

Overigens, is de opvang van deze nieuwe congresgangers een beetje gelukt, is
het niet zo nodig, of kan het in de toekomst beter?

> Hè ja, het zou ons allemaal ten goede komen als dat zuurpruimen nu stopt!

Ook de zuurpruimen blijven nodig (met mate) :-)

Bart Meerdink