Twee minuten maar... Help!

Suzanne van Dalen scvandalen at HOTMAIL.COM
Fri Nov 15 11:17:20 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren schreef:
>Maar de vraag die Ellen stelde is: wat doet de campagne-organisatie, > wat
>doet de congres-organisatie?

En dat is op zich een legitieme vraag. Het puntje wat ik wilde maken is
echter het volgende: Verantwoordelijkheid in zaken als deze werken binnen
een vereniging als D66 twee kanten op.
Het is de verantwoordelijkheid van de organisatie om zorg te dragen dat alle
kandidaten voldoende gelegenheid krijgen zich te presenteren. (of dat
voldoende gedaan is, valt zeker over te twisten)
Het is de verantwoordelijkheid van de leden om zich een zo goed mogelijk
beeld te vormen van de kandidaten om een weloverwogen keuze te kunnen maken,
en dus ook kansen om zich een beeld te vormen actief aan te grijpen, of die
kansen nu gecreëerd worden door de organisatie of via "particuliere
initiatieven.
Ten slotte is het de verantwoordelijkheid van de kandidaten zelf om kansen
zich te presenteren, ook te gebruiken (en liefst ook zelf te creëren, of
willen we een lijsttrekker met een passieve mentaliteit die alleen maar
reageert ipv ageert?) Als iemand niet eens in staat is zichzelf efficient te
presenteren, hoe moet hij/zij dan in vredesnaam actief een hele partij
trekken?

>Maar goed, naar mijn smaak emmeren we nu wat te lang door op dit onderwerp.
>Het is zoals het is, en we gaan er gewoon voor. Minstens tien zetels voor
>D66 in januari! YEAH!

hear hear!

Surf voor nieuws, fileinformatie & entertainment naar MSN
http://www.msn.nl/intmap/default.asp