Twee minuten maar... Help!

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Thu Nov 14 13:58:14 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Thu, Nov 14, 2002 at 11:39:38AM +0100, Ellen Vunderink wrote:
  :
  : > Een goede kandidaat profileert zichzelf
  : >   gedurende langere tijd en is niet afhankelijk van 2, 4 of 8 minuten
  : >   op een congres.
  :
  : Die langere tijd is, zoals gezegd, 12 dagen. De kandidaten kunnen zichzelf
  : zaterdag promoten in een aparte zaal, maar daar bereik je mensen één op één.
  : Heel waardevol! Alleen, bij de stemming gaat het om kwantiteit en niet om
  : kwaliteit. Dus ook een goede kandidaat is afhankelijk van die paar minuten
  : op het podium. Ik vind je argumenten dus niet steekhoudend, en onfris
  : ruiken.

  Met de periode voor het congres bedoel ik natuurlijk een langere
  periode dan 12 dagen. Ik vind een van de voorwaarden voor lijsttrekker-
  schap geworteldheid in de partij. Als iemand op 4 november nog een
  volkomen onbekende was, is dat voor mij dus een minpunt. Je ziet ook
  bijvoorbeeld in de Ongehoord lijsttrekkerpoll dat mensen die een wat
  langere aanloop hebben genomen (Kist, Veltman, vWanrooij) het beter doen.

  Mij lijkt deze overweging niet onfris, ieder zijn of haar smaak.

  Met vriendelijke groet,

--
|  (o-  Henk van Lingen                     http://henk.vanlingen.net/ |
|  /\   Utrecht                             kandidaat Tweede Kamer D66 |