Dilemma

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Wed Nov 13 10:10:15 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Mark,

Ik ben inderdaad even "hardleers", want jij hebt een probleem in je
redenering. Er zijn godsdiensten die expliciet andere gelovigen en agnosten
in het algemeen als "heiden" of nog erger typeren, lieden die (letterlijk)
moeten worden bestreden (uitgeroeid, gediscrimineerd etc.). Dus moet je  in
zulke godsdienstlessen gaan controleren met de door vele landen afgewezen
Mensenrechten etc. in de hand? Onzin dus.

De oplossing lijkt: godsdienstles buiten schooluren en geen controle door
inspecteurs van het onderwijs maar door inspecteurs van politie zodra het
gerucht van ophitsen doordringt.

Henk Vreekamp, Utrecht.