Nederland doet zaken in Irak

fert 6565 fert6565 at HOTMAIL.COM
Wed Nov 13 01:35:10 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Deze week in het nieuws de bedrijven expo te Bagdad. Bedrijven uit de hele
wereld konden zich presenteren en pogen zaken te doen met de machthebbers.
Behalve USA , UK, koeweit en Israel deed vrijwel elk land mee
Het olie voor voedsel programma wordt op dit moment wel heel ruim
geinterpreteerd.
Nederland was aanwezig met een paar bedrijven en een verkoper wist te
vertellen dat het zaken doen redelijk eenvoudig gaat omdat er niet zoveel
"decision makers" zijn , zo'n 200 en als je die te pakken weet te krijgen
dan kun je zaken doen. Volgens hem, als ik zijn woorden juist interpreteer,
heb je in Nederland wel 2000 "decision makers" te kennen om goed zaken te
kunnen doen. Hij vond het best handig zaken doen in Bagdad omdat
beslissingen niet over zoveel schijven gaan.
Ik heb in algemene zin bij dit soort deelnames ernstige bedenkingen.
Vinden wij, los van de huidige politiek actualiteit omtrent Irak, dat je
zaken kunt doen met een dictatuur die alle rechten van de mens aan zn laars
lapt?

louis de wit