Woningnood en hypotheekrente(aftrek)

Bart Meerdink bmeerdnk at TELEKABEL2.NL
Mon Nov 11 15:48:59 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Louis, korte verhandelingen kunnen geen recht doen aan de materie, dat geldt
ook voor jou (incl de link naar het opiniestuk). Mijn idee is er slechts op
gericht om de ogenschijnlijk zo moeizame (veelomvattende) sanering van de
situatie toch snel dichterbij te brengen. En met respect voor de rol van de
overheid als betrouwbare partij.

Daar hebben we behoefte aan, niet aan een 30-jarenplan. Zeker niet nu we nog
bij wijze van spreken van toeten noch blazen weten waar het gaat om
ingrijpen in de vrije markt (hetgeen bij uitstek blijkt uit het averechtse
effect van het huidige beleid). Laat staan dat we in een positie verkeren om
het beleid voor 30 jaar vast te leggen.

En wat betreft meer (betaalbare) nieuwbouw, voorlopig daalt het, dus ook
hier weten we blijkbaar nog niet genoeg om doeltreffend beleid te maken.

Bart Meerdink