D66 schudt vrijzinnig-democratische veren af

Wed Nov 6 14:08:29 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder,

 Martin Lentink <martinlentink at d66putten.nl>:
>Wie heeft gezegd dat we dat graag willen? Iets niet uitsluiten is niet
>geheel hetzelfde als iets graag willen mijne heren....
                                              ^^^^^ (ook dames !)
 In dat geval heb ik iets gemist (maar was ook een paar dagen weg).
 Ik meen toch echt dat D66 met CDA en VVD wil samenhokken en niets
 meer van de PvdA wil weten.

>Dus niet dermate somber, niet dermate ternedergeslagen heren!
                                                        ^^^^^ (ook dames !)
 Ik ben van nature vrij optimistisch. Maar ik zie het zo vreselijk fout
 gaan (D66 staat thans op 3 zetels). En het is zo vreselijk duidelijk
 waarom dat komt.

>En hoezo schudt D66 zijn vrijzinnig democratische veren af? Waar blijkt dat
>dan precies uit?

 Uit het bovenstaande lijkt mij. Al die koppen van dat verkiezingspamflet
 bezorgden mij kippenvel. Wie 10 jaar geleden zoiets zei...

 Je ziet D66 zo vreselijk zwalken onder het motto 'we doen niet aan de
 waan van alledag'. Volgens mij is dat het enige waaraan nog gedaan wordt.
 Andere partijen (SP uitgezonderd) ook trouwens.

 Dat er zoveel kandidaat-lijstrekkers zijn, zegt ook veel. Tal van mensen
 (ze bedoelen het natuurlijk goed) willen D66 redden. Maar juist de over-
 daad aan kandidaten maakt dat het nog slechter gaat.

 Ik vraag me af waar dit allemaal heen gaat. Wanneer komt er nu eens een
 einde aan dit alles ? Waarom gaat het maar door ? Is het verdwijnen uit
 de Kamer nu echt het enige middel om hier een punt achter te zetten ?

 Ik hoor menig geinterviewde politicus zeuren 'dat het weer eens over de
 inhoud moet gaan'. Waarom vraagt de journalist dan niet: 'Wat let U om
 daar op DIT MOMENT mee te beginnen ?'