NS (2)

edebets1 at EURONET.NL edebets1 at EURONET.NL
Tue Nov 5 14:47:12 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,

Las in NRC dat ze in Engeland het verbod op boomaanplanten langs spoorlijnen
hebben opgeheven omdat er geen stoomtreinen (open vuur) meer rijden.
Ergo: kunnen wij in Nederland niet een wetsvoorstel doen om alle bomen langs de
rails te kappen omdat ze de treinenloop hinderen?

Er is in het buitenland gevraagd of ze daar ook last hadden van bladeren op de
rails. Welnee, in Duitsland doen ze dat meteen groots: ik zag vorige week op de
Duitse televisie dat er een trein onder een boom bedolven was.

Nu even serieus:
NS is naast KPN, UPC en NUON wederom het lichtende voorbeeld van het feit dat
je nutsbedrijven niet moet gaan privatiseren.
Zie ook het lijstje "slechtste bedrijven" uit Management Team:

(Naam + score):
1.UPC 29.9%
2.NS  27.2%
3.KPN Telecom 14,8%