Markante punten Pamflet

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Tue Nov 5 14:06:10 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Tue, Nov 05, 2002 at 12:27:49PM +0100, Martin Lentink wrote:
  :
  : Naar ik heb begrepen in sommige regio's morgen al, maar in Gelderland is
  : aanstaande zaterdag een ledenvergadering om het pamflet te bespreken en evt.
  : moties en amendementen voor te bereiden. Daarnast heb ik nog nergens een
  : oekaze van het LB gezien als zou het pamflet niet amendeerbaar zijn.
  : Dus op welke info baseert Henk zich?

  Op http://www.d66.nl/documenten/tk/vp0206/verkiezingspamflet.html
  staat onderaan:

  Formele procedure Verkiezingspamflet:
  Dit verkiezingspamflet heeft de status van concept-verkiezingsprogramma en
  kan derhalve op de gebruikelijke manier door de leden worden geamendeerd. De
  titel, de algemene inleiding en de inleidingen per hoofdstuk zijn niet
  amendeerbaar, maar er kunnen wel (richtinggevende) moties bij worden
  ingediend. Moties die beogen teksten te wijzigen worden niet geaccepteerd.
  Het vaststellen van de titel wordt overgelaten aan de campagneleiding.
  De indiening van moties en amendementen sluit op dinsdag 12 november om 12.00
  uur.

  Ik moet zeggen: Het is mij hierin ook niet geheel duidelijke wat er
  nu wel en niet mag...  Richtinggevend mag. Is dat een tekst als
  "Er moet iets in over onderwerp X"? Wijzigingen mogen niet, je kan dus
  niet proberen helder te krijgen op welke manier die vrijheid van
  woningbouwcorporaties spreiding bevordert?
  Of wordt er niet meer gezegd dan dat je een wijzigingsmotie amendement
  moet noemen? Verder heeft de progcie geadviseerd: toevoegen = schrappen.

  Wie licht ons in?

  Groetjes,

--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |