Regeren met CDA/ VVD niet onmogelijk

Mon Nov 4 18:25:59 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk schreef:

>   Kun je je mening iets helderder stellen, ik begrijp je niet?

Misschien reageerde ik iets te snel...
Wat ik bedoelde is dat er mensen zijn die veel sympathie hebben voor D66
maar niet zoveel zagen in de huidige interim-regering. En zich nu al
afvroegen wat te gaan stemmen. Ze wilden in ieder geval niet de regering
cda-vvd-lpf... Maar het CDA en de VVD hebben min of meer aangegeven op die
voet te willen doorgaan.... D66 die zich daar bij aansluit zal getalsmatig
denk ik weinig veranderingen kunnen aanbrengen. Ik ga er niet vanuit dat we
plots weer heel groot worden. Terug naar de keuze voor iemand die laten we
zeggen tussen PvdA en D66 inzit, Of tussen GL en D66.... Stel dat deze met
zijn stem meewerkt aan een regering VVD-CDA-D66..... Met een klein D66, en
dus een min of meer huidig regeringsprogramma... Ik gok dat ze dus het
zekere voor het onzekere nemen en maar geen D66 stemmen.

>   Los daarvan: ik heb het niet over links-rechts, maar over
>   progressief. Ik wil best met het CDA regeren, maar niet met de
>   VVD in de huidige verhoudingen. En waarom zou een centrum-linkse
>   voorkeur een uitspraak pro PvdA zijn, er zijn toch nog meer
>   spelers in het spel? GL-D66-CDA bv. is prachtig GeelGroen.

Dat beweerde ik ook niet, of wilde ik niet beweren. Maar feit is dat de
verkiezingen wel een links-rechts karakter hebben gekregen in veler ogen,
de inzet van het regeringsprogramma. Je varianten zonder de PvdA vind ik
ook prima.

Nu eerst verder koken... En dan heb ik het over eten....

> [...]
>   De VVD heeft met haar 'meer markt' oogkleppen de publieke sector
>   ernstige schade toegebracht. Gelukkig lees ik in ons pamflet
>   dat we de privatisering NS terugdraaien.
>
>   Groeten,
>
> --
> |  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
> |  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |
> | v_/_                                             Waarom D66 stemmen? |

tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66