Regeren met CDA/ VVD niet onmogelijk

Herman Beun herman.beun at YUCOM.BE
Mon Nov 4 18:01:48 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk van Lingen schreef:

>   Ben ik nu de enige die witheet van dit soort dingen wordt?

Misschien wel :-) Ik heb in elk geval nergens last van... Integendeel,
ik vind het wel verstandig dat we ons niet klakkeloos laten inlijven bij
die linkse club die ons zelfs geen restzeteltje gunt - het versterkt ook
ten opzichte van hen onze onderhandelingspositie. D66 is toch voor het
nemen van verantwoordelijkheid, in plaats van gratuit schreeuwen vanaf
de zijlijn?

Mocht het zo zijn dat D66 nodig is voor een meerderheid (wat voorlopig
erg onwaarschijnlijk lijkt, helaas), dan kunnen we immers eisen stellen.
De WAO- en gezondheidszorgplannen van het grijze kabinet werden in grote
lijnen door D66 gesteund, maar op het gebied van veiligheid, milieu en
Europa valt nog veel te winnen. Vergeet niet dat het CDA maar zeker ook
de VVD nog een linkervleugel heeft die daar erg blij mee zou zijn. Het
is duidelijk wat onze prioriteiten moeten zijn.

/Herman