Paars op 4 zetels (was: Is Lousewies paars/ontpaarst)

Mon Nov 4 09:30:51 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Nu de 'Paarsen' elkaar in D66 ook nog eens de tent gaan uitvechten,
 en de kiezer zich kotsend van onze partij afkeerd en overstapt naar
 de SP, wordt het met de dag belangrijker wie 'in Paars' is en wie niet.

 Joost Wery <jcwery at HOTMAIL.COM>:
>"Heeft Loesewies al afstand genomen van paars?" Het lijkt wel of we hier
>praten over een "fout" regime. Iedereen die ook maar de schijn heeft hiermee
>te hebben gecollaboreerd dien eerst een "zuivering" te ondergaan.

 Iedereen, die vertrouwen wil wekken bij de kiezer, dient publiekelijk
 afstand te nemen van Paars. Zo simpel ligt dat. Loesewies heeft wat
 dit betreft de schijn tegen (want: Opschudding).

 Om de een of andere wijze dringt het tot nogal wat mensen in D66 niet
 door dat onze partij een enorme ramp heeft aangericht met dat paarse
 gedoe en dat we daar ZEER TERECHT door de kiezer op worden afgerekend.
                      ------------
 --> En dat afrekenen gaat door en door en door en door en door en door
     en (...) - net zo lang totdat D66 verklaart dat Paars een complete
     ramp was. Het is om die reden buitengewoon belangrijk om te weten
     of een bepaalde kandidaat op een verpaarste wijze naar de
     politiek kijkt of inmiddels al aardig ontpaarst is - of mogelijk
     nimmer met het Paarse virus besmet is geweest.
 --> Doorgaan met Paars betekent het einde van D66. De huidige paarse
     twisten (kennelijk denkt men ook nog eens dat de ander niet genoeg
     'in Paars' is en dat 'Paars' nog beter dient te worden uitgedragen)
     zijn daarvan een voorbode.

 Bart Meerdink <bmeerdnk at TELEKABEL2.NL>:
>Hoezo? Met zwart-wit paars-geenpaars denken komen we er niet denk ik.
>Bovendien is de kiezer niet geinteresseerd in herkauwen van het
>verleden, maar in de plannen voor de toekomst.

 De kiezer wil maar EEN DING van D66 horen: gaan jullie door met die
 Paarse malloterie of houden jullie daar NU EINDELIJK EENS mee op ?

 D66'ers aller regio's ontpaarst U !

 Marc Fluks, Amsterdam

 Bron:  Politieke barometer
 Datum: 1 november 2002

 Partij          Tweede Kamer   Peiling 43    Peiling 44
                   NU           26 oktober    1 november
                   %   zetels   %    zetels   %    zetels
 CDA              27,9  43     32,6   51     32,3   50
 LPF              17,0  26      1,9    2      3,1    4
 VVD              15,4  24     19,1   29     19,2   30
 PvdA             15,1  23     20,2   31     18,5   28
 GroenLinks        7,0  10      7,0   11      7,7   12
 SP                5,9   9      9,5   14     10,5   16
 D66               5,1   7      4,2    6      3,1    4 <-- Nog een maandje
 ChristenUnie      2,5   4      1,8    3      2,1    3     'Paars' en hier
 SGP               1,7   2      2,2    3      2,2    3     prijkt een 2 !!
 LN                1,6   2      0,5    0      0,3    0
 Andere partijen   0,7   0      1,0    0      0,9    0
 Totaal          100   150    100    150    100    150