(fwd) Politici moeten de prins tot de orde roepen

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Sat Nov 2 19:15:21 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark,

Ofschoon ik betwijfel of je deze nachtprotier met een fietsketting knock out
had gekregen, kon het natuurlijk absoluut niet, wat de man deed, ook al was
het op zich effektief. Maar hiermee wilde ik aangeven -en ik ken meer
voorbeelden- dat ons wetboek van strafvordering opzich uitgekiend is, en op
basis van de verlichting de verdachte nagenoeg dezelfde rechten geeft als
het opsporingsapparaat, edoch, dat de uitvoerders (politie en openbaar
ministerie) niet altijd te vertrouwen zijn.

groet,

Tjerk