(Fwd) Re: Verloedering openbaar ministerie (fwd)

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Nov 1 21:14:42 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

John,

Wij kennen in het strafvorderingsrecht het gvo of te wel gerechtelijk
vooronderzoek en het sfo of te wel het strafrechtelijk financieel onderzoek
(om de criminelen te plukken, zie art 36eWvSr jo art 126 WvSv jo art 181 ev
WvSv. Maar ja, als het om een verdachte (zie art 27 WvSv, er moet een
redelijk vermoeden van schuld bestaan) gaat, dan wordt die volgens dezelfde
wet opgespoord en vervolgt.

Groet,

Tjerk