Stemburo van Maurice de Hond

Martin Lentink martinlentink at D66PUTTEN.NL
Fri Nov 1 20:06:19 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik ben het hier wel met Christian eens. Het is echt helemaal niet zo
moeilijk (en gezien zijn achtergrond weet Maurice de Hond dat ook) om op het
internet een aantal identiteiten aan te nemen. Zelfs als hij zou checken op
IP-adressen, tsja, die vallen ook te 'spoofen'. Als ik vanaf mijn werk,
vanaf thuis en vanaf mijn buurman meedoe heb ik al drie IP-adressen en
identiteiten te pakken. Een enkele persoon kan dus vlot drie keer aan zijn
stemburo meedoen. Als je dan vervolgens de partijaanhang zou 'corrigeren'
naar de uitslag bij de vorige verkiezingen  is er van enige
wetenschappelijke validiteit van zijn 'peiling' geen sprake meer. Overigens,
ik kan toch gewoon zeggen dat ik LPF heb gestemd? Of CDA?

Maar goed, het kan geen kwaad om mee te doen. Ieder iets positief 'signaal'
is er één....

Martin