Partijnieuws

Bart Meerdink bmeerdnk at TELEKABEL2.NL
Fri May 31 12:33:37 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp wrote:

> Waar JD-ers en kamerleden faalden, vult De Telegraaf het gat. Het partijnieuws van gister:

En flinke artikelen ook, zag ik.

> - "D66'ers boos over afhaken Van Boxtel". Prachtig verslag van afscheidsfeestje in de Beachclub te Kijkduin met wat aangeschoten leden. Borst, Brinkhorst en Van 't Riet blijken kwaad over afzeggen door Van Boxtel die geen tweede viool wil spelen. Mijn vraag: welke dan wel?

Roger van Boxtel heeft het als 'lichtgewicht' minister heel goed gedaan
(had achteraf gezien misschien wat harder aan de bel moeten trekken
soms). Hopelijk blijft hij ook zonder zetel actief binnen D66. Hij heeft
genoeg krediet bij mij, en ik respecteer zijn motieven en zijn afweging.

> - "Grote verdwijntruc of protest?" De vicevoorzitter van de D66 Adviesraad is weer boven water, nadat hij een eigen overlijdensadvertentie had laten plaatsen. Mr.dr. Bouke B. Jagt uit Voorschoten. Zoals het hoort met een waardeloos democraat: tot aan de Hoge Raad veroordeeld wegens  knapenschennerij.

Een protest dus.

Gezien de herhaaldelijk gebleken neiging van politie/justitie om tot op
de hoogste nivo's vooral een hoge prioriteit toe te kennen aan het
verkrijgen van een veroordeling ten koste van al het andere, moet ik me
het eigen oordeel voorbehouden in geval de veroordeelde ontkent.

> D66? Van imago naar nog slechter. Voelt een links-democraat zich hier nog wel thuis?

yes :-)

Bart Meerdink