Partij stuurloos? = Cordon sanitaire?

Ad Huikeshoven adhuikeshoven at WANADOO.NL
Fri May 31 09:45:44 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,

Uit je vele anti-Thom mail begrijp ik dat je Thom weg wilt hebben. Je
bent al heel lang D66 lid, geen lid van een andere politieke partij, heb
je nog nooit racistisch of discrimenerend uitgelaten en bij de volgende
interne verkiezing van het lijsttrekkerschap voor de Tweede Kamer
verwacht ik gewoon dat jij jezelf kandidaat stelt, en als je niet jezelf
kandidaat stelt D66-ers werft en selecteert om zichzelf kandidaat te
stellen voor het lijsttrekkerschap die wel voldoen aan jouw voorwaarden
en criteria. En zolang het vertrouwen in Thom niet bij meerderheid is
opgezegd heeft Thom als partijleider het vertrouwen van geheel D66.
Ieder is zijn eigen voorzitter Henk. Geef eens een twee pagina groot
interview weg aan een landelijk ochtendblad om jouw visie te presenteren
welke kant het op moet met D66 en Nederland. Doe het op de manier die je
verwacht van de partijleider en fractievoorzitter TK, dat is positief en
krachtig, met humor, creativiteit etc. Het is de beste manier om je
eigen kandidatuur over het voetlicht te brengen. Bereid je alvast voor
op de vraag van de interviewer: denkt u dat u een meerderheid van het
congres achter u kunt krijgen achter uw kandidatuur?

Met vriendelijke groeten,

Ad Huikeshoven
Vondelstraat 33
2513 EN  's-Gravenhage