D66, de discussie stond stil

Jasper Diekema j.diekema1 at CHELLO.NL
Thu May 30 13:07:16 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> [...]
> momenteel gemaakt wordt! Het gaat erom wat je in de toekomst wil veranderen.
> Dat programma is een programma 'in de marge'. Het verkiezingsprogramma zei
> weinig schokkends, en had nauwelijks D66 profiel. Men weet het niet.
> Democratisering is overgenomen door andere partijen. De PvdA wil ook een
> referendum. Zelfs VVD burgemeesters (Opstelten) willen gekozen worden.
> Democratisering is niet langer het bestaansrecht van D66. Het milieu dan?
> Nee, onder Jan Terlouw waren wij de eersten met aandacht voor het
> milieubeleid. Echter, we de zijn laatste jaren ingehaald door groenlinks.

Democratisering leeft inderdaad niet meer onder de burger, die denkt dat het eigenlijk al bereikt is. D66 wil meer, maar moet zich gaan beraden of dat meer wel wenselijk en goed is. Pragmatisch denken dus....

> [...]
> Wat is er mooier dan uiteindelijk te kunnen stoppen met het idee dat het je
> gelukt is.
>
> Volgens mij is het te vroeg voor zo’n feest. Er zijn 12.000 mensen die
> het de moeite waard vonden lid te worden van onze partij. Die moet je het
> eens vragen. Zijn zij lid geworden van D66 omdat ze de ogen van van Mierlo
> zo mooi vonden of omdat er iets zinnigs in onze filosofie zit. Als je dat
> laatste kunt vinden, weet je waar D66 naar toe moet.
>
> Ik zelf zie D66 als een Liberale, Progressieve partij, en het zou mij wat

Ik denk overigens wel dat we allemaal een sociaal hartje hebben, om het maar even lekker plastiscg uit te drukken. En geheel liberaal zijn we ook weer niet hoor.