Partij stuurloos?

gvkooten gvkooten at PLANET.NL
Wed May 29 19:41:40 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz,

Zo heeft Henk weer input voor een leuk gratis artikeltje in het een
plaatselijk suffertje.
Sommige zaken liggen - mits doorgrond - erg simpel.

Henk geeft al weken kritiek. Maar wat heeft hij zelf betekent voor D66 de
afgelopen tijd? Kritisch pissen langs de zijlijn is een stijlfiguur die je
lang vol kan houden. En ik geef toe, hij geeft boeiende analyses weg. Heeft
hij (sorry: heb jij Henk) via onze democratische structuren  al concrete
verbetervoorstellen gedaan?

En Fritz, binnen D66 bevinden zich voldoende krachtige leden die snel een
eind maken aan enige vorm van stoffige ambtenarij die vernieuwingsimpulsen
tegenhouden. Daar reken ik jou ook toe. Maar je doet met je opmerkingen over
Thom en Gerard Schouw geen recht aan de feitelijke gang van zaken. D66 heeft
de laatste vier jaar meer idealen verwezenlijkt dan ooit daarvoor. Dat is
ook een gegeven waar je niet omheen kunt. Daarnaast sedimenteren in elke
organisatie altijd bepaalde patronen, routines en structuren als een
organisatie  langer voortbestaat. Vandaar dat soms revitalisering
noodzakelijk is.

Unico