Kandidaatstelling

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Wed May 29 13:14:41 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 13:01 29-05-2002 +0200, Hans Giesing wrote:

>Boris heeft al die tijd campagne gevoerd. Je kon geen grote D66 bijeenkomst bijwonen of hij liep er rond met zijn foldertje (er stond iets op met uitgesproken democraten ofzo.) Dat heeft hem in mijn ogen die plaats winst opgelevert. Dat is ook iets wat meer kandidaten hadden moeten doen.

Hangt van je mentaliteit af. Zelf heb ik enige schroom om mezelf teveel als product te verkopen (ook in mijn werk vind ik dat lastig). En van Vivien weet ik dat ook zij enige terughoudendheid heeft in het zich naar voren wurmen. Er is niets mis met de Lousewies/Boris-methode, maar het geeft kandidaten die een andere mentaliteit hebben, die misschien van een andere generatie zijn, een nadeel. Of vind je terughoudendheid een slechte eigenschap en is democratie het zich zo opvallend mogelijk maken?  In mijn ogen winnen de "Kies Mij" kandidaten het dan altijd van de meer bescheidenen, en dat vind ik verlies. Je kan zeggen: in een democratie moet je in staat zijn jezelf te verkopen. Maar je kan ook zeggen: de democratie verzwakt doordat de presentatie, het uiterlijk en de grote mond en de show het overnemen van inhoud, reflectie, kennis en vaardigheid.

Daarom pleit ik ervoor alle kandidaten =gelijke= kansen te geven in hun presentatie aan de leden.