D66 in verandering EN Waarom geen Links Blok?

John Stuurman j.stuurman13 at CHELLO.NL
Tue May 28 01:04:02 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik,

Ik ben erg blij met je reactie (zie hieronder nog eens).
En verder:

D66 haalde 484.317 stemmen binnen. Die vinden dat onze fractie hun stem
moeten vertegenwoordigen. Wat de fractie gaat doen is in het programma
vastgelegd. Welke middelen men daartoe gaat inzetten is (in elk geval door
de leden van de partij) niet vastgesteld.

Een middel kan een links blok zijn. Zonder me nu meteen tot verklaard
voorstander hiervan neer te zetten, roep ik toch wel op deze lijst de vraag
op waarom er zo'n onverbiddelijk NEEN van D66-zijde klinkt. Is het niet
logischer eerst eens met elkaar in gesprek te gaan.

Tegen de LPF zegt D66 op voorhand nee. Een links blok: Nee. Gaan we de
komende vier jaar met 7 mens sterk oppositie zitten voeren? Gaan we per
gelegenheid aansluiting zoeken?

Ik vind dat juist D66 moet inzien dat het partijpolitieke tijdperk wel eens
tot het verleden zou kunnen gaan behoren. Daarom moet D66 niet te snel
zichzelf buiten de discussie plaatsen. Ik heb mij een aantal jaren geleden
al eens afgevraagd hoe de regievoering binnen D66 tot stand komt. Wie
bepaalde deelname aan een kabinet, wie bepaalde het accoord na de nacht van
Wiegel, wie bepaalt het NEE tegen de LPF en wie bepaalt het NEE tegen het
links blok?
Hoe regelen we dat in onze zo hoogwaardig democratisch ontwikkelde partij?

In een stelling in een aparte mail probeer ik een discussie te starten over
een tweepartijensysteem.

Groet,
John Stuurman
www.d66hoekschewaard.nl

 Lijsters,

> [...]
enthousiasme
> bereid zijn aan de partijkar te trekken. Ook de veel genoemde
> kamerkandidaten zoals Ageeth Tellemans en Dennis Hesseling (ze waren deze
> campagne toch wat onzichtbaar..) moeten nu niet wachten met hun bijdrage
aan
> de partij-vernieuwing tot ze aan de beurt zijn in de kamer of wachten op
de
> volgende kandidaatstelling. De partijleiders van de toekomst moeten zich
nu
> laten zien, zoals Hein en Michiel nog steeds zichtbaar zijn.

tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66