D66 in verandering

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue May 28 00:49:44 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 22:40 27-05-2002 +0200, Wim Rampen (thuis) wrote:

>Terug naar de oorsprong klinkt mij in de oren als:  "terug naar
>toen geluk nog heel gewoon was". Hein, ik begrijp waar je heen wilt, maar
>volgens mij is de juiste richting vooruit!!!

Reculer pour mieux sauter...

Terug naar de oorsprong is terug naar de vraag (die je jezelf als mens ook wel eens moet stellen): waar deed ik het ook alweer voor? In mijn praktijk kom ik veel uitgebluste mensen tegen, managers en zo. Die zijn kwijt wat hen ooit bezielde, waarom ze ooit in hun in bedrijf geloofde, wat hen inspireerde toen ze ooit begonnen. Zen Mind beginners Mind, las ik eens, dat vond ik wel mooi. Die herinnering van je oorspronkelijke inspiratie  is geen weg terug, maar een energiebron voor de weg vooruit. Als een blind paard doorgalloperen, zonder koers, zonder doel, dát is geen richting die me aanspreekt.

Een gezegde: een boom kan zover tot de hemel groeien als zijn wortels diep zijn.