NS (voorheen: ziekenhuizen)

Mon May 27 10:49:16 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Nu we toch weer overmarktwerking beginnen.....
Ad schreef:

> Hoe ver ben je met het lezen in het
> artikel van Robert Inman over Markets and Governments uit 1987? Over dat
> laatste is zeer uitvoerig op deze lijst gediscussieerd. Lees het archief
> eens na.

Daar is zeker uitvoerig over gesproken. maar ik heb nog steeds geen
antwoord over mijn suggestie dat Inman het met mij eens zou zijn dat
Schiphol op het gebied van het passagiersvervoer (vrachtvervoer ben ik
inmiddels wat naar je toe geschoven) op een markttype lijkt waar
monopolistische bedrijven gaan domineren. En waarbij het om de negatieve
externaliteiten te beheersen gaat overheidsingrijpen nodig is. En of dat
met regelgeving te beheersen is?????

En hoe zie jij het D66-standpunt over de vaste boekenprijs in dit kader?

Groet Joris