D66 in verandering, SAC

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Fri May 24 17:12:52 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Fri, May 24, 2002 at 04:31:30PM +0200, Henk Elegeert wrote:

  : >   : En dus alle eerder verkozenen * hoe dan ook * opnieuw op de
  : >   : kandidatenlijst dienen te staan.
  : >
  : > Dat weten we nu wel, als ik zo vrij mag zijn. In je eindeloze, naar
  : > mijn smaak wat wollige of op z'n minst weinig analytische, verhandelingen
  : > over pro-actief burgerschap kom je te pas en te onpas terug op dit
  : > stokpaardje.
  :
  : Ik zie niet waar ik het pro-actieve burgerschap hier heb ingebracht.

Heb je niet. Ik stelde dat je je stokpaardje inbracht zoals je dat ook
altijd doet in je pro-actief burgerschap beschouwingen.

  : > Hoe democratisch is het eigenlijk om kamerleden die om wat voor reden
  : > dan ook geen zin meer hebben in een volgende termijn te verplichten
  : > zich te kandideren?
  :
  : Het heeft helemaal niets met democratie te maken, Henk!!!

Zo is dat.

  : >Wil je dergelijke kandidaten graag een electoraal
  : > pak slaag kunnen geven of denk je dat ze enthousiaster en inspirerender
  : > zijn dan kamerleden die wel de kamer in willen?
  :
  : Het komt niet eens in me op om ze een pak slaag te geven. Zo zie je
  : maar.
  : De kiezer....
  etc. etc.

Volgde een betoog dat ik zie als een illustratie van mijn kwalificatie
'wollig en weinig analytisch'. Maar trek het je niet aan, Henk. Ik
geef je tevoren graag gelijk dat m'n gebrek aan weerwoord geheel
mijn tekort is. Wellicht moet ik eens een cursus Schwarzwaldphilosophie
en Hermeneutiek gaan doen :-)

Groetjes,
--
|  (o-  Henk van Lingen                           <henk at vanlingen.net> |
|  /\                                         Utrecht, The Netherlands |