Treurige brief kondigt statusquo aan

Mark Koek mark at KOEK.NET
Thu May 23 22:30:14 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hans Giesing schreef:

 > Ik stoor mij vooral aan de Stem Advies Commissie (SAC). In de aanloop
 > van de verkiezingen onderzoekt een klein clubje oudgedienden wie zij
 > waar op de lijst wordt geplaatst. Veel mensen volgens dat advies
 > blindelings, dus je kans om als lid de lijst echt te wijzigen is
 > klein.

Wat je hier zegt is nogal strijdig met de feiten. Kijk naar het advies
van de SAC en de daarop volgende uitslag van de poststemming en zie dat
de leden zich bepaald niet massaal aan het advies hebben gehouden.

Sterker nog, de leden hebben de "oudgedienden" veel hoger gewaardeerd
dan de SAC. Waar mogelijk zijn ze allemaal hoger geeindigd dan in het
stemadvies.

Het advies van de democratisch verkozen SAC - die je overigens sowieso
niet als 'een klein clubje oudgedienden' kunt omschrijven - was naar
mijn bescheiden mening redelijk afgewogen.

Mark