Werkelijke vernieuwing gaat over de inhoud (2)

gvkooten gvkooten at PLANET.NL
Wed May 22 22:39:00 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Iedereen,

Wellicht dienen we wegen te exploreren waarin we meer een procespartij
kunnen worden. Van protest- naar procespartij. Wie zegt dat wij de beste
ideeen hebben voor maatschappelijke kwesties. Geloof ik niks van. Bovendien
zijn wij typisch een partij die veelal voor veel mensen te snel gaat (in
verandering en vernieuwing). We vergeten mensen mee te nemen in dit proces.

We dienen eens te kijken op welke onderwerpen je groep(en) van mensen zelf
kunt laten meedenken over maatschappelijke kwesties die er voor hen toe
kunnen doen (op alle bestuurlijke niveau's). De partij kan je daarop
inrichten. Bijvoorbeeld via accountfunctie voor leden die geinteresseerd
zijn in specifiek beleidsterrein. En aan de andere kant door een relatie op
te bouwen met kiezers die zelf initiatiefrijk zijn/ worden doordat ze zien
dat hun invloedssfeer effect sorteert.

De discussie is boeiend en zal in ieder geval op hoofdlijnen door mij worden
samengevat voor een groter publiek.

MVG

Unico