Consequenties trekken

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun May 19 18:15:16 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 17:59 19-05-2002 +0200, Ad Huikeshoven wrote:

>Flikker je nu de handdoek in de ring? Weinig spirit, lijkt me.

Excuses: mijn spirit bewaar ik juist door onafhankelijk te blijven.

>Een echte killer reageert anders.

Ik ben geen killer. Na de 6e mei al helemaal niet.

>Zoiets van: Er hoeven er maar twee onder de tram
>te lopen en ik zit in de Kamer.

De één z'n dood....Nee, Ad, dat is nu precies de spirit die ik verafschuw. Het gaan voor je baantje. Het gaan voor die 90.000 euro per jaar, plus onkosten en vrij vervoer (1e Klasse).

>Ik heb een hoop klacht gehoord van Hans 'ik houd niet van politiek met een kleine p' Wijers stemadvies. Die regent had jou toch flink hoog op de lijst geplaatst? Goed recht van de
>leden om het stemadvies niet te volgen en een beetje te schuiven.

Heb ik het gehad over recht hebben of geen recht hebben? Nee, ik heb het over de beweging die de leden, rechthebbend als ze zijn, hebben gemaakt: zittende leden naar boven, nieuwelingen naar beneden. Ik kan dit niet anders bestempelen als conservatief stemgedrag. Je weet wat je hebt, en het is maar riskant, met die nieuwe mensen. De leden hebben het volste democratische recht om aldus te stemmen, maar verstandig was het niet.

> De leden hadden je toch laten zakken ten opzichte van het advies van
>Wijers?

Zeg ik.