Weense coalitie

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sun May 19 16:10:33 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Beste Henk,
>
> Dank voor je vriendelijke reactie. Maar spreek liever voor jezelf, het
> laatste waar ik en de meeste mensen naar mijn idee momenteel behoefte aan
> hebben is paternalisme naar anderen zowel over het denken als over
> gevoelens.

Beste Fritz,

Je reactie is tekenend en je slaat mijn welgemeend advies in de wind, en
doet het af als paternalisme.
Ik spreek voor mezelf, alleen jij meent voor anderen in te kunnen vullen
wat hun behoefte aangaat.

<knip>

> Wanneer er over mij geschreven wordt en wat hier niet aan de orde was op een
> vreemde manier aan de orde wordt gesteld en verdacht wordt gemaakt, heb ik
> het volste recht hier zakelijk op in te gaan.

Je vergeet je emoties te noemen......

<knip>

> Dat jij dat dan weer in het verband van "verwerken" moet trekken betreur ik.

Ik schatte je inbreng als van een ander gehalte dan verdediging, en
heeft alle kenmerken van verwerking.

> Verwerken doen ik en de meeste anderen met vrienden en familie, en niet op
> deze lijst. Neem liever de inhoud en argumenten in alle bijdragen op deze
> lijst serieus, zonder onderscheids des persoons en of je het er nu mee eens
> bent of niet.

Ik heb je meer dan serieus genomen, maar mijn boodschap lijkt geen
gehoor te vinden.

Het ga je goed, Fritz.

Henk Elegeert