Consequenties trekken

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun May 19 13:40:43 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 13:08 19-05-2002 +0200, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>De vraag is -lijkt mij- of Thom de Graaf in staat is of de neergaande lijn
> (van 24 naar 14 naar 7) om te buigen of niet. Ik denk dat hij daar te weinig
> flexibel voor is. De afgelopen jaren zag je het voortdurend fout gaan maar
> men week geen milimeter van de juiste koers af, hoe voorspelbaar de afloop
> ook was. Het D66-schip is inmiddels gestrand, maar de kapitein kan het roer
> nog steeds niet loslaten, de hemel mag weten waarom niet.

Naar mijn inschatting wil Thom heel graag, maar wordt hij omringd door verkeerde influisteraars en een hofhouding met dubbele agenda. Wie heeft hem geadviseerd om in de campagne de nadruk op (het zichtbaar faillerende) paars te blijven leggen? Wie heeft hem ingefluisterd dat een oppositierol niet nastrevenswaardig is, en dat we moeten blijven inzetten op regeringsverantwoordelijkheid? Wie heeft hem geadvisserd in de campagne te concentreren op de bekende, en niet ook de nieuwe gezichten naar voren te schuiven? Hoe is die godgeklaagde, falende campagnestrategie tot stand gekomen en wie heeft die strategie tot de laatste snik doorgezet, terwijl je op je vingers kon natellen dat hij niet zou werken (zie mijn speech op het najaarscongres 2002)?

Shit, ik merk dat ik nog steeds pisnijdig ben.